uppdatering från helgens äventyr

har inte haft ork att skriva på några dagar nu.

men helgens äventyr och dagarna som gått ska det skrivas lite om..

Lördags:

Vid 6 tiden körde Mami oss in till Hewe där förfesten började. Satt ute i trädgården med musik och god dricka.
Hann dock inte sitta där så länge tills det var tid att börja röra oss mot tåget som skulle ta oss till Ystaden.
Väl framme gick vi runt en liten runda och ganska snabbt hittade vi resten av folket. Så då var alla samlade. vi var väl typ 15-18 stycken.
Men vi splittrades ganska snabbt igen och gick runt i smågrupper istället.
Vi var väl en 6 stycken skulle jag gissa på. Vi gick längs stora vägen en sväng och kollade på lite folk och bilar ;) insatt som man är.....
Sedan träffade jag S och lämnade sedan min flock för att sitta på en bänk och ha en händelserik kväll.
Sedan åkte vi hem allihopa med tåget vid 1 tiden, KNÖGFULLT! fy fasen vad folk... men hem kom vi, och det var det vi ville.


Enda bilden från lördagen;Grönlund och hewe på förfesten.

Tackis för en trevlig kväll :)



Sedan tar vi söndagen:

Sov till middags tid ungefär och sedan upp och käka lite och sätta mig vid datorn.
Efter någon timme kom papi och frågade om vi skulle köra ut till någon skog eller något sånt eftersom jag har tjatat om det ett tag för att få fota :)

Och sagt och gjort så åkte jag, mami och papi iväg. Först stack vi till bäckhalladalen och efter det klagade jag så mycket på hur törstig jag var så då stack vi och köpte dricka i en kiosk sedan fick jag bestämma om jag ville till något mer ställe. Och mjo det ville jag ju, så vi stack vidare till gyllebosjön/skogen också fotade jag lite där med sedan ville jag hem.
Bilder från detta kommer senare.

På kvällen blev det till att ta det lugnt och kolla på tv.



Måndagen:

Skola som vanligt, Skällde ut en person också. Och det kan jag säga att dom orden: håll käften! och den rösten som kom när det skreks ut var jag inte beredd på.
haha det bara kom. Men det var skönt, för lilla gulliga vännen (ironi) förtjänar det mer än allt.

När vi sedan slutat för dagen satt vi nere i sofforna för att vänta på att klockan skulle bli mycket så bussen gick hem. Och tja det började lugnt, slutade i enormt kuddkrig. Och dom kuddarna är inte skoj, där i blixtlås. som jag råkade få mig en smäll av mitt i huvudet och då bröt det ut ordentligt. Vi sprang runt och jag hoppade över sofforna och vi slogs med kuddarna. Och Anton var dum dum dum, för som alla vet så slår man inte tjejer.
Sedan kom A också ner och självklart blir han min sköld så jag står bakom honom och håller i honom och skyddar mig så inte Anton kunde få in några slag. Funkade rätt okej faktiskt.

Sedan blev jag trötter och satte mig ner, och vad kommer på golvet; världens fete spindel. Och snälla A tar upp den på ett papper och ska visa mig den i närbild hade han tänkt. Så länge fick jag sitta,, för då vare upp igen och iväg. Usch.

Sedan gick A och kuddkriget börjar igen en liten stund. Sedan tar vi paus och sätter oss i soffan, rättsom det var får jag något i huvudet, och ska precis vända mig om och smälla till Anton när jag märker att L skrattar massor, och då är det A som står på ovanvåningen och kastar sånna kulor man kan ha i krukor ner på mig. Dumming.

Sedan gick jag upp för klockan började bli mycket. Och då frågade A om jag ville ha riskaka, som vanligt ;)
tjaaa varför inte (A)
Sedan stannade jag där och pratade som vanligt, men denna gången behövde jag inte springa till bussen som annars när jag råkar stanna lite för länge där.

Väl hemma blev det bara till att ringa mami och äta något litet snabbt och sedan skulle jag gå ner till L för att vi skulle mopeda oss till en skoaffär så jag kunde köpa ny skor.
Men på vägen träffade jag Lasse och då var jag ju tvungen att kramas lite med Hanna hjärtat som olyckligtvis precis hade ätit glass och hade glass i hela ansiktet vilket resulterade i att jag själv också blev helt klistrig. Sedan sprang hon in och tvättade sig och kommer ut och kastar sig i famnen på mig igen.. denna gången helt våt i ansiktet. Och vatten+smink= inte bra. Alltså, mascara över kinden istället för ögonen. Tack hjärtat, du är en ängel :)

Sedan kom vi tillslut iväg och hittade skorna jag ville ha. Perfekt tänkte jag. Men icke att det fanns storlek 39 i dom. Skit sur blev jag. Så det slutade med att vi handlade glass och satte oss på parkeringen i solen och pratade och käkade.
Sedan dags att åka hem igen, men det är hanska långtråkigt att bara sitta på en moped så det blev i med headset och lyssna på musik och hemvägen gick mycket snabbare.

På kvällen blev det lite teckenspråksplugg och sedan tv program. Somnade typ vid 23.30. Och 23.45 kommer sms och jag vaknar. blev till att svara lite på det och sedan vänta på svar för att svara igen. Sedan blev det bara ett stort godnatt för jag var så jäkla trött!

Sedan somnar jag om. Vaknar sedan av att någon springer uppför trappan i huset och tänker vad i helvete?! sedan hör jag att det är min syster som sticker in i mammas och pappas sovrum och säger något lite högre än normalt. Och mitt hjärta började slå mega snabbt, tänkte vad fan har hänt.
Och sedan for pappsen upp och jag fick ju resa mig och höra vad som hade hänt, men det blev mindre smärtfritt för välte ner massa saker eftersom det var mörkt och jag var nyvaken.
Och det visade sig då att min syster hade hört det där brandlarmet som sitter på brandstationen som tutar när det brinner. Och pappsen är ju brandman så det var därför det blev lite hektiskt här hemma. Men det var inte vår lilla stads brandlarm som gick utan det var ett annat som hördes hit.
men pappsen skulle ända höra på vår sån radio som pratar om var det brinner och kolla var det brann. Och sedan kunde man stå på vår balkong så såg man branden längre bort.
Och det är som lite sjukt det är att det kändes som att jag hade sovit i flera timmar, men i själva verket var det bara en kvar. Hon var alltså bara lite över 12. sedan tillslut blev det till att gå och lägga sig igen..


här kommer vi



Idag; tisdag:

Dagen började med naturkunskap, där vår lärare skällde ut oss. haha det var super kul..
Sedan hade vi engelska då vi såg färdigt filmen "Thelma och Louise"
sedan blev det till att svara på lite frågor och sånt om filmen och sedan vart det käk, sjukt äckliiigt.

sedan sista lektionen; teckenspråk.
jeffla redovisning om en artikel. sedan fick vi reda på vårt resultat på första delen av teckenspråksprovet. bra säger jag till mig själv! :)

sedan ut och sitta i solen med L och J. J ritade fina teckningar i mitt block myckle fint, myckle fint.
vi prövade även skriva med vänster hand.. inte fullt så fiiint........  ;)

buss hem och nu sitter jag här och pratar i telefon med buseeeen sjääälv.


fina meningar skriva med vänster hand.. L överst. sedan J och sedan Jag.
mitt är verkligen inte fint, men av oss tre är jag nog mästare på att skriva med vänster.. men tror det blir höger i fortsättningen.. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0